Tuesday, December 30, 2008

Menangani Bantahan.

Salam kepada sahabat-sahabat yang hebat

Topik kali ini agak mencabar. Menangani bantahan. Setiap kali kita berjumpa dengan prospek kita pasti ada soalan yang perlu kita jawab untuk memuaskan hati prospek anda.
Dengan erti kata lain selagi kita gagal untuk memberikan pemahaman yang yang lengkap maka selagi itu akan wujud soalan-soalan bantahan dari prospek kita.

Sahabat.
Anda perlu mengetahui tentang syarikat dan produk anda secara lengkap. Kerana jika anda gagal untuk menjawab soalan bantahan tentang syarikat dan produk maka secara tidak langsung ia akan membuatkan prospek kita hilang kepercayaan terhadap kita

Mungkin leader kita mengajar teknik menangani bantahan kepada sahabat tetapi mungkin teknik tersebut adalah sesuai digunakan untuk masa ketika leader itu masih menjadi agent. dan ketika itu produk yang ada mungkin sekadar asas sahaja. Tetapi kita kita ada pelbagai produk baru yang lebih rumit dan ini akan menyebabkan kita terpaksa berusaha dengan lebih gigih mendalami produk yang sedia ada.

Oleh itu sahabat kena fikirkan kaedah dan jawapan yang terbaik untuk menjawab semua soalan yang di ajukan kepada sahabat.

selamat berjuang.

No comments: