Tuesday, October 21, 2008

Adakah pemikiran anda selari dengan cita cita anda ?

Salam

Baru-baru ni saya lepaking dengan kawan2 saya di kaunter alamanda putrajaya. Kemudian ada orang tegur saya dia cakap " awk ni walaupun pakai jeans dan agak simple tetapi boleh closed case setiap hari " tak macam rakan-rakan yang lain. saya tanya rakan-rakan yang lain macam mana ? jawab dia...mereka yang pakai smart dengan kemeja dan slack serta bertali leher berdiri dari pagi sampai malam tetapi masih gagal nak closed walau satu case.
Jawapan saya senang jer. Berpakaian smart tu adalah kelebihan tetapi jika pemikiran kita tidak selari dengan cita-cita kita maka kita akan gagal, contoh dalam case mereka. Mereka tahu yang mereka sedang bekerja untuk mendapatkan case. Tapi fikiran mereka melayang entah kemana. Mungkin sedang komen prospek yang mereka nampak. Tidak focus. akhirnya balik dengan tangan kosong.
Oleh itu kita mesti pastikan pemikiran dan cita-cita kita kena selari. jika tidak kita akan gagal dalam kerjaya kita.

No comments: