Wednesday, October 8, 2008

Teknik Panggilan Telefon

Salam

Saya pasti ramai sahabat seperjuangan saya yang memilih cara ini untuk membuat temujanji dengan prospek anda. Saya sendiri mengamalkan teknik ini dan keberkesanannya amatlah terserlah. Oleh itu terdapat beberapa peraturan asas yang perlu kita tau apabila kit memilih teknik ini sebagai satu cara untuk membuat temujanji

1. INGAT tujuan kita membuat panggilan adalah untuk membuat TEMUJANJI. Bukan untuk menjual produk dalam telefon

2. Perkenalkan diri anda dan terus nyatakan tujuan anda membuat panggilan tersebut adalah untuk membuat temijanji.

3. Biasanya berdasarkan pengalaman saya jika prospek bersetuju untuk berjumpa dengan kita ini bermakna peratus untuk berjaya medapatkan case adalah 50 -50. 50% adalah berdasarkan penerangan kita tentang produk. 50% lagi adalah kesedaran prospek itu sendiri. jadi terpulang kepada anda untuk member peneranangan yang terbaik.

4. Cuma buat panggilan sebanyak mungkin. lebih banyak panggilan dibuat bermakna anda akan lebih mudah untuk mendapat temujanji

5. Buat 5 hingga 10 temujanji sehari. Ini adalah kerana mungkin terdapat temujanji yang akan dibatalkan di saat -saat akhir. Perkara ini biasanya akan berlaku

6. Tulis skrip percakapan anda terlebih dahulu agar anda tidak tergagap-gagap apabila bercakap dengan prospek anda. Bila ada skrip tersebut anda akan lebih berkeyakinan dalam percakapan anda.

serba sedikit dari saya. Penerangan lebih lanjut insyaalah dalam kelas nanti

No comments: