Thursday, October 30, 2008

MLM ooohhh MLM

Salam
Bertemu kembali. Baru-baru ini saya berjumpa dengan seorang agent MLM . Memula saya nak tarik dia jadik wakil takaful tapi lain pulak jadinya.

Cuma kesimpulan yang saya buat ialah

1. Dalam Flyers yang diberikan kepada saya tiada maklumat company. BIla saya tanya kenapa tak ada maka jawapannya bila letak nama kompany orang tak akan respon sebab mereka tahu itu adalah MLM . Dalam hati saya kata peliknya sebab kalau boleh kita bangga dengan nama kompany kita.

2. Presentation lebih ke arah mencarik network atau downline baru. Bila tanya apa barang yang dijual makan baru nak cerita. Lepas tu barang semua meragukan.

3. Dia cerita kompany dia dah 9 tahun establish dalam MLM. sebut nama....tak pernah saya dengar.

4. Bila saya tanya siapa jutawan yang dah tercipta....dia pun tak kenal....

5. Dalam MLM ni sistem pasangan digunakan. Gagal mencari pasangan maka gagal lah perniagaan anda

6. Saya tabik dgn prospek saya ni kerana semangat nak carik downline bayar ratus-ratus.

7. pada saya apa pun yang kita buat kita harus lihat semangat juang kita. Jangan kita tengok perniagaan itu mudah kita terus sertai. Ukur jalan nak balik rumah sendiri. he he he

8. Untuk para UPLINE yang sedang mencari DOWNLINe adakah anda tanya downline ada adakah mereka mempunyai semangat seperti anda. Atau hanya mereka yang boleh membuat pinjaman bank tetapi senyap jer selapas menyertai skim anda. FIKIRKAN.

No comments: