Monday, October 13, 2008

Saya dan komitment saya .....

Salam

bertemu kembali.
Baru-baru saya menghadiri rumah terbuka saudara Azizi Ali di damansara. Sempat bersembang dgn dia sekejab. Dia tanya saya dah lama jadi wakil takaful. Saya jawab hampir 2 tahun dan cuma serius dalam 10 bulan kebelakangan ini. Dia cuma tersenyum. Dia berpesan dgn saya supaya terus berjuang. Saya memikirkan kata-kata beliau. Betul apa yang beliau cakap. Saya buat kesimpulan saya

1. Perjuangan kita sebagai wakil mesti diteruskan jika separuh jalan kita tidak akan dapat menikmati erti perjuangan yang sebenar

2. Kita perlu meneruskan usaha kita sebagai seorang wakil disebabkan komitment dan tanggungjawab kita kepada agama dan keluarga kita

3. Kita perlu menulis cita-cita kita dalam bentuk yang lebih jelas agar medah untuk kita merancang perjalan kita kearah cita-cita kita tersebut.

itu sahaja komen saya...tapi pada Azizi Ali tabik saya dekat dia kerana beliau masih lagi seorang juruterbang walaupun sudah bertaraf jutawan. Idola yang baik......

No comments: